Wednesday, May 9, 2012

SEB - Katastrof-feedern











Är bra på att hitta på/frossa i katastrofscenarios själv. Behöver inte en banks hjälp att hitta på nya sätt som livet kan fucka upp. Gör spisar ofta det? Exploderar?

SEB måste vara så nöjda med denna grej, den har legat på deras site i MÅNADER.
Varje gång jag ska betala räkningar (jämt) ligger den lilla notisen där och tvingar mig att tänka vad jag skulle göra OM SPISEN EXPLODERAR. Jag har ingen aning, ingen strategi. Tror jag kanske skulle ringa någon. Sedan börja städa.

Illustrationen av två sorgsna hundar i väst som sitter på vad som ser ut som ett operationsbord hjälper föga mot känslan av hjälplöshet.

Det är något genialiskt över det hela, kanske är det inte vad det ger sig ut för att vara - en uppmaning att Skaffa Enkla sparkontot - utan något helt annat. Men vad? Är detta samtidskonst? Jag tror att det kan vara så. Allt jag vet är att detta är något som skrämmer, upprör och förbryllar mig.