Thursday, February 5, 2009

Dear Länsförsäkringar.


Dear Länsförsäkringar, I honestly hate you. I hate you so much I need to continue in Swedish. It's about a pension fund, so I can't close the account ot get the money until I'm 65.

Länsförsäkringar.
Varje år får jag ett brev från er där ni berättar hur mycket mina pengar har minskat när jag haft dem hos er och hur mycket det kostat er att administrera denna minskande summa. Ni tar 250 kronor per år för att vårda och sköta det lilla lilla pensionskapital jag en gång satte in hos er. Värdeutvecklingen var förra året minus 292 kr. Totalt alltså back 542 kr. Jag får inte ta ut pengarna. Det är ett sådant hån. Men ett ännu större hån är att jag pratat med er om att slippa få brevet. DET GÅR INTE! ni måste skicka ut detta brev. som jag inte vill ha. om hur mina pengar krymper till ingenting och ni fortsätter ta betalt för ADMINISTRATIVA AVGIFTER.

denna slutkonsument kommer aldrig köpa era tjänster igen.
om jag hade fått slippa breven kanske jag hade kunnat överväga det. men ni har er policy.
det har jag med.

ps. När beloppet krympt till 0 kr, kommer jag fortfarande få betala administrativa avgifter till er då? Tills jag fyller 65?